Oss på "værste" (garasjen med de rare i)

Anbefalte innlegg

Den går bra så lenge den er kald, dvs har stått i ro en stund.

Fant ingen lekkasjer på hverken det ene eller det andre, skal teste litt mere med startgass ikveld.

Kommer også til å løsne alt av bensinslanger fra tanken og fremover for å blåse igjennom dette.

 

Symptomene dere beskriver nå er jo ikke ulikt de jeg hadde på bugrun. Løsningen min var å byttet ALT som hadde med bensin å gjøre. Tank, pumpe, mengdefordeler (Takk Andreas :D ) dyser, filter osv. Og om jeg ikke tar helt feil, så har vel dere gjort nettopp dette, med unntak av bensinrør?

 

Merkelig at den skal være så vrang da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Symptomene dere beskriver nå er jo ikke ulikt de jeg hadde på bugrun. Løsningen min var å byttet ALT som hadde med bensin å gjøre. Tank, pumpe, mengdefordeler (Takk Andreas :D ) dyser, filter osv. Og om jeg ikke tar helt feil, så har vel dere gjort nettopp dette, med unntak av bensinrør?

 

Merkelig at den skal være så vrang da...

 

Vi har byttet alt dette ja.

 

Tok ett nytt sjau idag og byttet filter (som var full av rustrød bensin og ganske så tett).

Demonterte alt av rør fra akkumulatoren og pumpe, og blåste reint helt frem.

 

Bilen gikk som ett skudd og ingen fusking : smil :

DSC_3656.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så utrolig bra : ja :

Blir det kæbb å se på Rudskogen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så utrolig bra : ja :

Blir det kæbb å se på Rudskogen da?

 

Det blir det, men vi sliter litt med logistikken da både Håkon og David skal ha med seg 2 biler.

Noen flinke sjåfører der ute som kan hjelpe oss?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så utrolig bra : ja :

Blir det kæbb å se på Rudskogen da?

 

Ja blir cab på rudskogen :)

 

TUSEN TAKK FOR HJELPA JOHN-ARNE :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har veldig lyst til å dra på treffet,men siden bilen min er laaangt fra kjørbar, kan jeg gjerne stille opp som sjåfør for en av deres biler.. sjekker med jobben i morra(eller, seinere i dag:p) om jeg har fri hele helga.

 

send pm hvis dette er interessant! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir det, men vi sliter litt med logistikken da både Håkon og David skal ha med seg 2 biler.

Noen flinke sjåfører der ute som kan hjelpe oss?

 

 

Hadde du ikke en løsning der? Jeg forstod det slik på telefonen. Jeg lar ikke hvemsomhelst kjøre Passaten.

 

Er tilbake fra ferie nå BTW. Oppdatering kommer etter jeg har sovet litt, 36 timer og 2100 km i bil tar på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

David: hvis du kjører min cab ned så kan jeg kjøre polo`n din.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

David: hvis du kjører min cab ned så kan jeg kjøre polo`n din.. ;)

 

 

: haha : Bra forslag... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sant;)

 

sees til helgen folkens! Skal bli hyggelig å se dere igjen, regner med at alle er feriebrun og utvilt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har veldig lyst til å dra på treffet,men siden bilen min er laaangt fra kjørbar, kan jeg gjerne stille opp som sjåfør for en av deres biler.. sjekker med jobben i morra(eller, seinere i dag:p) om jeg har fri hele helga.

 

send pm hvis dette er interessant!

 

 

måtte jobbe lørdag, så da faller dette bort.. beklager bryderiet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen det er langt å kjøre opp til Hammerfest fra Vinterbro, det verste er at det er like langt andre veien også... : rolleyes

 

Kommer full rapport, har brukt dagen på å bestøve mail og PMer...

 

Her er noen smakebiter...

Bilde 092.jpg

Bilde 105.jpg

Bilde 095.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bøllete passat!!

så meget bra ut!

 

fisken også :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gleder meg, alltid morsomt og lese reisebrev fra håkon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var siste detalj klar på Kæbben til David :)

DSCN2842.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får ikke sove, etter maratonturen ned fra Hammerfest så har jeg slitt med å få sove...

 

Da er det vel like greit å laste opp bildene fra turen så det blir reisebrev. Imens det pågår så sitter jeg og venter på at de to edderkoppene i cruise-vekt skal begynne å sloss på veggen her..

 

Og her er vi visst i gang...

 

Virker som at edderkoppene også er inspirert av OL... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakket og klart, Bonzo er klar for 2000 km i bil...

 

Bilde_001.jpg

 

Første stopp rett syd for Elverum, avis og matpause for Bonzo. Stoppa en trailer også på samme utkjørsel og vi ble stående å prate en stund...

 

Bilde_002.jpg

 

Holdt følge med han et stykke...

 

Bilde_003.jpg

 

...til vi ble tatt igjen av Onkel Blå som virkelig ble presset av traileren, tydelig at man ikke har mye til overs for dem...

 

Bilde_004.jpg

 

Etter flere stopp for å lufte Bonzo kom vi utpå dagen fram til Polarsirkelen, HURRA nå er det kun 1000 km igjen... Mat og vann serveres til Bonzo...

 

Bilde_006.jpg

 

Og vi bryter kjapt inn med en oppdatering i kampen mellom edderkoppene i cruise-vekt, den minste edderkoppen avanserer og presser den andre edderkoppen mot ventilen på veggen

 

Da vi kom fram til Burfjord, grensa til Finnmark ble vi stående et par-tre timer i påvente av bilbergning...

 

Bilde_007.jpg

 

Var en kranbil som hadde rast utenfor veibanen, men det gikk bra med sjåføren...

 

Bilde_013.jpg

 

Jeg stoppet på Sennalandet (fjellovergangen mellom Alta og Hammerfest) og fisket litt, resultatet ble som følger...

 

Bilde_014.jpg

 

Endelig framme, etter MANGE timer i bil. Deilig å komme hjem til ekte nord-norsk sommer, 5 varmegrader og regn...

 

Bilde_027.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en runde i byen og tok litt bilder...

 

Snøhvit...

 

Bilde_024.jpg

 

Sentrum av Hammerfest, tatt fra fjellet over byen kalt "Salen"

 

Bilde_025.jpg

 

Hammerfest's svar på Bjørvika, det nye kulturhuset nede til venstre i bildet...

 

Bilde_026.jpg

 

Rapport fra Cruise-vektkampen på veggen her, det er nå noe større avstand mellom edderkoppene. Den minste har fremdeles et overtak og har inntatt posisjonen innerst i hjørnet på veggen. Spenningen er til å ta og føle på...

 

Varden i Hammerfest, plassert på Salen. Et populært utsiktspunkt...

 

Bilde_029.jpg

 

Turi-stua..

 

Bilde_030.jpg

 

Mitt i Hammerfest så ligger det et ganske stort vann som noen med overdreven fantasi kom til å kalle "Storvannet" (Nææææh). Her går det opp både laks, sjøørret og sjørøye.

 

I bakgrunnen sees Bybo, i sin tid nord-europas største boligblokk... (er et par sju år siden)

 

Bilde_031.jpg

 

Elvetun skole, her gikk jeg mine første år på skole...

 

Bilde_032.jpg

 

STOR DRAMATIKK i kampen mellom edderkoppene i cruise-vekt. Det er kun noe få mm i mellom dem nå og det er stadig den minste edderkoppen som avanserer framover slik at den andre må trekke seg tilbake... FRYKTELIG spennende er dette...

 

En vanlig syn i og rundt Hammerfest, reinsdyr og måker...

 

Bilde_035.jpg

 

Det er ikke helt uten grunn at reinsdyrkjøttet fra Hammerfest har en viss smak av tulipaner, dette er veldig populær eksportvare til land som Nederland...

 

Bilde_037.jpg

 

Kystfiske-sjarken "MK BOMTUR" plassert i trygge omgivelser...

 

Bilde_038.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker som om den minste av edderkoppene i cruisevekt-klassen har et visst overtak nå, den andre har tatt dekning rundt et hjørne. Planlegger den et overraskende rykk eller er dette et tegn på tilbaketrekking... Jøye meg, for en dramatikk...

 

Fiskebygda "Forsøl" som ligger ca. 10km fra Hammerfest, det var her de fant opp tørrfisken veldig tidlig på 1800-tallet...

 

Bilde_039.jpg

 

Stor-investering fra kommunen, en elektrisk ferist for å forhindre at reinen å komme inn til bysentrum... OM det funker? Naaaaaaaj... Det var mer rein i byen enn utenfor... : haha :

 

Bilde_041.jpg

 

Denne DKV'n her prøvde jeg å kjøpe for 20 år siden, men neita denne skulle vi pusse opp...

Sto på AKKURAT samme plass nå, og nå er det forsent å berge den..

 

Bilde_043.jpg

 

Bilde_044.jpg

 

Oioioioioioioioioi, nå presser den minste av edderkoppene den andra opp mot TAKET, den forsøker å unnslippe helt oppe ved lista... Er det RART at man ikke får sove...

 

OG IKKE NOK MED DET ! ! !

 

SARA TOK BRONSE PÅ 200 METER BRYST I OL ! ! !

 

Bakeriet til min far, nå solgt. Her har vi hatt mange deigkriger...

 

Bilde_046.jpg

 

Det aller første "vaerste"...

 

Bilde_047.jpg

 

Enda en severdighet i byen, Merdianstøtten. Bare denne var verdt 2000 km i bil... : grønn :

 

Bilde_048.jpg

 

Paviljongen i parken som ligger midt i sentrum, på varmere dager samles Hammerfestingene her for å slappe av i godværet. Ellers så slapper de bare av hjemme...

 

Bilde_074.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå braker edderkoppene sammen helt oppe i hjørnet i taket... Dette begynner å dra ut og dommeren vurderer å bryte av kampen til ENORM pipekonsert fra publikum...

 

Noen bilder til fra byen, her er barndomshjemmet mitt...

 

Bilde_077.jpg

 

Mollafjæra, her var det populært å flyndre stein, fiske og jakte på rotter når man var barn...

 

Bilde_078.jpg

 

Ved en feiltagelse så ble det manipulert inn litt blå himmel på bildet, i bakgrunnen ser vi en av signaturene til Hammerfest, øya med navnet "Håja".

 

Bilde_079.jpg

 

Veiene er et populært diskusjonstema i Hammerfest, her er bruksbilen på E6 over Sennalandet mellom Alta og Hammerfest...

 

Viste dere forresten at Alta-væringan bruker og dra på Rema-ETTUSEN og kjøpe NULL-boy når de skal kose seg ved bålet? (På norsk så er det Rema1000 og o-boy de egentlig mener)

 

Bilde_093.jpg

 

Bilde_094.jpg

 

Begge edderkoppene har nå fått en advarsel fra dommeren, nå må de skje noe snart ellers så kommer dommeren til å bryte inn i kampen for å sende dem i garderoben for en kjapp exit ned rørsystemet... Dette er usportslig opptreden, flere av publikum sover åpenlyst... : mad :

 

Søskenbarnet mitt, Chrisian Hamsund, tidligere medlem her i klubben har fått for mye frisk luft. For det første så har han ingen VW mer, han har gått over til Taiotta både med bil og jobb... Alt håret er også blåst bort, bare litt bukkesjegg klamrer seg fast på haken hans...

 

Fin sykkel da...

 

Bilde_101.jpg

 

Som dere kanskje vet, så er jeg ikke noe særlig å sveise. MEN det dere ikke vet er at jeg har gått minst et halvt år mekanisk fag i Kirkenes, der sveiset jeg noe som faktisk enda eksisterer...

 

Helt utrolig, men disse har altså jeg laget. Populært kalt "giraffene" uvisst av hvilken grunn...

 

Bilde_112.jpg

 

Finn Martin hadde tatt vare på disse, og de var fremdeles i bruk... DET er noe å tenke på siden de ble laget i 1989... Det var før David var født det, nesten...

 

Bilde_113.jpg

 

Hammerfest er flitting besøkt av turister, siden den blir kalt "Verdens nordligste by" og at enkelte faktisk tror at det fremdeles går isbjørn rundt i gatene... (dette ble det jo slutt på i 1992 allerede)

 

Noen har veeeeeeeldig god tid når de er på ferie, denne karen hadde kjørt helt fra Tyskland med sin Trabant og combicamp... Helt utrolig...

 

Bilde_109.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedgrunnen til at jeg dro oppover var jo for å komme meg på fjellet å fiske litt, og dette kapitelet omhandler det...

 

Det er veldig fint når været slår til nordpå, litt for stille for å fiske egentlig men nydelig å se på...

 

Bilde_092.jpg

 

Første fisketuren var i et vann som også ligger ved Hammerfest, her kan man faktisk sitte i bilen å fiske... Veldig behaglig, dette blir veldig internt men om noen hadde sagt at jeg skulle fikse i Jansvannet så hadde jeg sagt at de var KOKO.

 

Dette er jo egentlig det vannet folk drar for å bade i når temperaturen stiger over 10 grader...

Frode "Juf" Johansen med familie laget først mat til meg før vi dro og fisket, oksestek... NAM.

 

Bilde_089.jpg

 

Fine fiskeforhold altså... Rema 1000 ca. 200 meter unna, samme med møbelringen...

 

Bilde_083.jpg

 

Jihuuuuu, ferie....

 

Bilde_084.jpg

 

Siste avbrytelse i kampen mellom edderkoppene oppe på veggen, ingen ting skjer. En kamp som så lovende ut har nå dabbet helt av. Det er fremdeles 2 cm mellom edderkoppene oppe i hjørnet på veggen... Nå er det like før dommeren griper inn og avslutter matchen...

 

Også fikk jeg første fisken på stang på 8 år, ikke verdens største med WHAT A FEELING... : rock :

 

Bilde_088.jpg

 

Etter en stund så RYKKET det til i stangen, dette måtte være stort og tanken på at en ørret på 4,2 kg var tatt i Jansvannet tidligere i år begynte å svirre oppi hodet mitt...

 

Frode stormet til med håven, men skuffelsen var STOR når denne tørrpinnen hadde bitt på. Det var bare å slippe den ut igjen...

 

Bilde_090.jpg

 

Ble mange turer på fjellet, og ikke kom å si at jeg ikke får fisk for DET får jeg nemlig... Sjekk disse fine stekfiskene her... :glad:

 

Bilde_095.jpg

 

Jeg hadde leid meg hytte på Repparfjord Ungdomssenter hele ferien, og det var en koselig liten hytte med alle fasiliteter... Stortrivdes der, lenge siden man har vært på hyttetur...

 

Bilde_117.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En diger husflue har også blandet seg inn i kampen med edderkoppene, dette begynner å ligne en farse og dommeren bryter nå inn og av slutter matchen å sender samtlige i garderoben... : bråk :

Etter mange timers kampen over, nå skal alle deltagerne få et velfortjent bad.

 

Bilbygging i Hammerfest:

 

Jeg skal vie dette siste kapitelet i mitt reisebrev til et av de største talentene jeg har sett innenfor biloppretting på lenge, medlem i klubben er han også og heter Runar Andreassen.

 

Utgangspunket er en 2005 Passat 3BG Variant.

 

Bilde_015.jpg

 

Bilde_017.jpg

 

Schmidt-felger i krom, dimmensjon 11 x 20 bak... :tilber:

 

Bilde_018.jpg

 

Deler ligger klar for montering...

 

Bilde_019.jpg

 

Noen dager senere så var Runar kommet litt lengre, nå begynner man å se resultater...

 

Bilde_105.jpg

 

Sjekk tilpassningen og den påsveisa panserforlengeren, her ligger det MANGE timer med tilpassning bak...

 

Bilde_106.jpg

 

Håper du tar turen til Roadshowet i Tromsø Runar, dette er Norges FETESTE Passat garantert... Tusen takk for titten... : vinke :

 

Har en annen kompis som også jobber i samme firma, Odd Harald som er lakkerer. Her er hans siste prosjekt, en Audi A4 TQ Avant...

 

Bilde_107.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det full action i kampen mellom edderkoppene igjen, men nå er ikke dommeren sikker på om de faktisk sloss eller om de parrer seg. Dommeren kaster inn et hvitt papirlommetørkle og avbryter konkurransen med å skylle deltagerne ned i do... Kan ikke riskere flere våkenetter med edderkopp-kamper i fjærvektklassen... : dum :

 

Det var fint å komme hjem til byen i mitt hjerte, er 4 år siden sist jeg var der og 8 år siden jeg flytta derfra. Traff mange gode venner igjen og mange inntrykk ble fordøyd mens man var der. Byen har vokst, det er det ingen tvil om at folka er de samme... (heldigvis)

 

Nå har jeg lovt meg selv iallefall en tur hvert år... :o

 

Bilde_081.jpg

 

5000 km i bil til tross, det var verdt det...

Hjemturen var lang, tok en overnatting i Mosjøen på tur nedover og Bonzo fikk som på turen oppover også servert mat denne gangen inni bilen...

 

Bilde_119.jpg

 

Det var usedvanlig mørkt igjennom Østerdalen, tåke og regn var det også... Bruksbilen sine DE-lamper er ikke akkurat effektive og egner seg nok bedre som telys, så jeg valgte å stoppe for å få heng på en trailer nedover som kunne rydde veien for vilt om de skulle finne på å rote seg ut på veien...

 

Bilde_120.jpg

 

Etter en stopp midt idalen for opptanking av magesekk og labbstrekking for Bonzo nærmet jeg meg Elverum i det jeg trodde var en 80 sone, iallefall så viste GPSen at det var det...

 

Plutselig så jeg en av disse i vegkanten...

 

fotoboksSAK.jpg

 

Jeg titter fort bort på GPSen og den viser 81 km/t, titter så på fotoboksen og...

 

Bilde_121.jpg

 

FLASH ! ! !

 

Hva i pokker tenkte jeg, det var jo 80sone... MEN NEITA, litt lenger ned så kom jeg til skilter som viste at det var gjort om til 70 sone, og i tillegg så hadde de plassert en boks der for å ta uskyldig bilister som kom forbi. Ikke var den anmerket av boksvarslinga mi heller... MAKAN... : bråk :: bråk :

 

Så får man vente å se om man hører noe...

 

Klokka 0630 Onsdag morgen rullet jeg inn på plassen foran huset og ferien var over...

 

Takk for nå Hammerfest og håper dere likte mitt lille reisebrev...

 

Bilde_108.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som en fin ferie H-Con! Var selv i området rundt Lakselv i ferien.. Hadde ikke sol, men fikk da laks!

 

Hvor stor var de største ørretene dine? Så jo ut til å være en ok size..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.