Passat 1.9TDI Register reim bytte. bilder eller data?

Anbefalte innlegg

Hei. noen som har verkstedhåndbok eller kan eventuelt kopiere noen bilder og prosedyre ang. register reim bytte på 1.9Tdi Passat 2002?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen? :(

 

Går det greit med engelsk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bedre en ingenting:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bedre en ingenting:)

 

Okay. :)

 

Gi meg noen minutter da, er litt arbeid å få til.

 

Motorkode og girkassekode?

 

Her er ihvertfall info på AVF motoren (130hk)

Reg-reim bytte 3bg tdi0001.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... kan det være AVF (motorkode) å ELN (girkassekode)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... kan det være AVF (motorkode) å ELN (girkassekode)?

 

Se i mitt forrige innlegg. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

obs:) hehe.. knall, takker så mye. har du gjort dette før på noe lignende motor eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

obs:) hehe.. knall, takker så mye. har du gjort dette før på noe lignende motor eller?

 

Ikke på lignende motor. Bare byttet på en vanlig Golf 2 motor. Gidder ikke selv. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjønner.. vuderer å gjøre dette selv, da det koster så jævli å gjøre det på verksted, å når jeg har folk med good kunskap til å hjelpe meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjønner.. vuderer å gjøre dette selv, da det koster så jævli å gjøre det på verksted, å når jeg har folk med good kunskap til å hjelpe meg:)

 

Ja, er ikke en billig jobb det der. Heldigvis så var dette nettopp gjort på Passaten min når jeg kjøpte den, så slipper dette på en stund.

 

Fordel å bytte vannpumpe i samme slengen har jeg forstått. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det air condition på din? bare lure, for det synes jeg gjør jobben litt verre, for det blir trangere fordi at ac kan ikke koble av uten at det for konsekvenser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det air condition på din? bare lure, for det synes jeg gjør jobben litt verre, for det blir trangere fordi at ac kan ikke koble av uten at det for konsekvenser.

 

Meg du spør?

 

Er ihvertfall klima i min. Mener å ha hørt at da pleier en løsne slanger o.l. til radiatoren (til klima) og "svinge" denne inn under bilen. Noen som vet dette sikkert? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele fronten demonteres. Ren skru jobb. IKKE løs noe slanger på annet enn kjøleslanger på radiator. Den andre radiatoren svinges bare til siden, så har du megaaplass til å skru på. Selve reimen med vannpumpe og strammer bytter du på 5 min.

Total demontering og montering går på noen timer en kveld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst?

Man flytter fronten 10-20cm fram og kobler ikke av noe som helst av rør eller slanger.

God plass til å gjøre det som må til. Helt unødvendig arbeid å ta vekk noe mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det air condition på din? bare lure, for det synes jeg gjør jobben litt verre, for det blir trangere fordi at ac kan ikke koble av uten at det for konsekvenser.

 

det er air condition på min ja:) mulig det blir værre da ja? hmm. får se om vi klarer det. dette med å demontere fronten regner jeg meg går greit. gjorde det på min gamle passat 3b. kan ikke være så mye forandring på fronten vell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele fronten demonteres. Ren skru jobb. IKKE løs noe slanger på annet enn kjøleslanger på radiator. Den andre radiatoren svinges bare til siden, så har du megaaplass til å skru på. Selve reimen med vannpumpe og strammer bytter du på 5 min.

Total demontering og montering går på noen timer en kveld.

 

har du gjort det på lignende bil eller? noe jeg må passe meg får? eller noe som man må være spessielt oppmerksom med? bare kom med innlegg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet på min 2004 modell 3bg 130 tdi. Enkel og grei jobb. Kjøp SKF reim med SKF strammehjul. Den har en genial "viser" som indikerer riktig stramming av reimen. Før du demonterer, kan du lage egne merker på tannhjulene. Da har du best kontroll. Det pleier eg gjøre, istedet for å leite deg ihjel/ være usikker på de orginale. ta gjerne en tynn pensel med litt hvit maling og prikk drevene og bakkant:-) Vær sikker før du slipper den gamle reimen hvertfall. Er ikke egentlig så nøye hvordan du gjør det, bare du har kontroll. Har tatt ganske mangen reimer etter hvert. Husk å bytte vanpumpen samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å ta med løpehjul,profilreimdemper/strammer og profilreim når du først gjør jobben.Bolthullene/nylonforingene i profilreimstrammern blir ovale sammen med en sprukken profilreim.Går reima til skogen,kan jeg nesten garantere deg havari på motor.Har sett noen tilfeller av det.Sjekk også reimhjulet til dynamoen ,at ikke enveislagret står i stein.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. takk takk får gode råd:) hvor får jeg taki SKF reim å strammehjul da? hadde egentli tenkt å kjøpe orginal deler da jeg får garanti på delene. eller er dette dumt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, garanti hjelper lite når du tar jobben sjøl. Dessuten er det vel SKF som leverer til Audi/vw??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaha... snakket med møller angående garanti på delene. det gjelder jo så klart om det er noe feil på delene, å om det blir motorhavari pga. feil på delene. så klart dette får man sikker på uorginale deler å. jeg vet ikke. ska sjekke litt rundt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chris, hvordan endte dette for deg? jeg må gjøre regreimbytte på min 2.5 TDI (AKN). Denne har aircondition. Gjorde du dette selv? Brukte du et greit verksted i Trondheim? Hvor kjøpte du eventuelt delene? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei hei.. dette gjorde jeg sist helg:) gikk kjempe greit. kjøpte delene hos den lokaleforhandleren min. jobben gjorde jeg hjem på eget verksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.