Vått i gulvet på Passat'n..

Anbefalte innlegg

Har ikke lagt merke til det før, men i de siste dagene har det begynt å bli SKIKKELIG vått i gulvet på Passat'n..Kun på førersida, og aller mest bak..Der er det på grensa til en liten dam...Noen som kan gi meg noen tips her..???

Dreneringer som er tett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasjen kan stamme fra to plasser.

1: pakningen under pollenfilter huset, helt vanlig at det ligger løv og annet dritt rundt huset og derfor lekker vann inn. Hvis ikke dekselet over pollenfilterhuset (det som dekker vannkassen) sitter riktig har det ved enkelte tilfeller gjort slik at regnvann ledes rett på filteret ( vått filter ).

2. drenering fra klima er tett, veldig sjelden.

 

Helt standard feil; ut med stol, opp med matte og tørk med vifter.Helst 2stk

 

Håper du ikke har automat girkasse, styresentralen ligger u/matte.

 

Lykke til....

 

ops.. dette kun på passasjer side, leste litt feil.

Sjekk i vannkassen over pedalene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasjen kan stamme fra to plasser.

1: pakningen under pollenfilter huset, helt vanlig at det ligger løv og annet dritt rundt huset og derfor lekker vann inn. Hvis ikke dekselet over pollenfilterhuset (det som dekker vannkassen) sitter riktig har det ved enkelte tilfeller gjort slik at regnvann ledes rett på filteret ( vått filter ).

2. drenering fra klima er tett, veldig sjelden.

 

Helt standard feil; ut med stol, opp med matte og tørk med vifter.Helst 2stk

 

Håper du ikke har automat girkasse, styresentralen ligger u/matte.

 

Lykke til....

 

Jeg har heldigvis ikke automatkasse i allefall :)

Men jeg har ikke skrudd så mye på denne bilen..Hvor ligger dette pollenfilteret da??

Forrige eier nevte at det hadde vært vått der tidligere, og da var det visst drenering fra klimaanlegget..Hvor er den da?

Og med det samme..Er det slik at man må trykke inn "econ" knappen for at AC skal virke i Passaten?

I Audiene jeg har hatt har dette ordnet seg selv liksom..

 

-M-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du trykker inn "econ" går ikke kompressoren. Ikke bruk denne til vanlig, kjør anlegget i "auto" så kompressoren går hele tiden hvis det er varmere enn ca. 4 grader ute. Jo mer kompressoren går, jo lengre holder anlegget.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klima fungerer motsatt av det du skrev. Econ på 0-klima.

 

Pollenfilteret sitter u/frontrute på passasjerside, åpne panser lukk opp det svarte dekslet som ligger over vannkassen. pollenfilteret vil da åpenbare seg.

Hvis det er ved pollenfilter at det er lekk vil det ligge vann kun på passasjer side. mulig tett drenering hos deg.

 

det har vært mye tull med vannlekk, sjekk med forhandleren din om dette har vært gjort tidligere på din bil hos dem eller noen andre forhandlere.

Mulig en liten garanti/omarbeide sak hvis det er tilfellet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min, det var tette dreneringer.

Tok knekken på ABS/EPS styringen som ligger under matten på passasjersiden.

Kostet 16 000,- heldigvis fikk jeg det på garantien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet mitt er jo at det er på førersiden..

Tørka ut med SilicaGel i går, men i dag er det like vått igjen..

Skjønner ikke helt det der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet mitt er jo at det er på førersiden..

Tørka ut med SilicaGel i går, men i dag er det like vått igjen..

Skjønner ikke helt det der...

Hadde samme problem med passaten til dama... sto vann på gulvet bak sjåførsetet!!! Vi fant ut att det var ett ganske romt hull der hvor strømkabelen til stereon gikk inn, og tettet den bedre. Det ble endel bedre da, men ikke helt bra. blir litt vått fortsatt når vi vasker i maskin!! (med underspylin)

 

Sitter det noe gummipropper i gulvet der da?

 

Trodde først det var tett drenering, men fikk vite att dreneringa gikk på andre siden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo sjekke at boksen til hjernen er tett/at lokket er skikkelig på. Er det åpent der så kan det renne inn på førersiden. Boksen er plassert ved siden av bremsekraftforsterkeren, og nås ved å åpne panseret og ta av evt plastdeksel v/torpedoggen som dekker batteriet osv i hele bilens bredde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var av med dekslet i dag, og da fikk jeg svar på det store problemet :

 

Var ei gummigjennomføring til en kabel som hadde løsna, og "falt inn i bilen".

Dermed renner vannet så rene fint inn der, og legger seg i gulvet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.