Godkjenne senkesett. Hvordan ? ?

Anbefalte innlegg

Som skrevet over, så skal jeg prøve å få godkjent senkesettet på golfen på BT.

Holder det med at jeg har TUV-papirer, eller burde jeg ta 4-hjulskontroll og sånt også ?

Må få dette gjort før jeg får eu-godkjent bilen nå, så takker for alle tips :)

 

Mvh, Kristoffer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjorde nettopp dette på min. til meg krevde de (statens vegvesen): TUV-pappir, 4-hjulskontroll å begge vognkort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta 4 hjulskontroll før visning til BT.

Mange ganger så er det slik at de pirker på det som kan pirkes på.. Så vet du noen feil som burde ha vært utbredt, fiks de ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lysjustering er ein fin ting og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :) Det er ikke andre ting som må gjøres, bortsett ifra 4-hjuls kontroll og selvfølgelig ha synlige serienummer på fjærene ?

 

Vognkortene og tuv-papirer skal jeg selvfølgelig ta med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro du ligger godt ann da ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målebrevet på 4hjulskontrollen skal være av nyere dato. De forlanger også at lysene skal være justert, men om de forlanger noen dokumentasjon på dette vet jeg ikke.

 

Også selvsakt TUV dokumentene da.

 

Også skal det vel være minimun 8 cm fra bilens laveste punk og bakken? Rett meg hvis jeg tar feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde også det var 11..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. jeg har en audi 90 quattro, som jeg skulle ha godkjent senkesettet på, men hvis jeg drar på biltilsynet med den, kan de da prikke på att det er feil motor som står i bilen? (20vt motor) mvh jørgen borge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, tviler på at de legger merke til slikt. Tenkte mer på feil inpress på felger, lekasjer ol.. Men aldri si aldri med mafiaen der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, tviler på at de legger merke til slikt. Tenkte mer på feil inpress på felger, lekasjer ol.. Men aldri si aldri med mafiaen der..

 

Det kommer vel helt ann på personen du snakker med der.. Jeg møtte på en som hadde vært teknisk sjef hos møller hamar(eller var det gjøvik kanskje..) og han var veldig ivrig etter å titte over resten av bilen min når jeg godkjente senk på a4 jeg hadde.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da drøyer vi det:) envær gjøk klarer å se att motoren min ikke hører til i den bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det var 11 jeg?

 

Okey :) Håper du har rett for jeg skal godkjenne senkesettet på A6n min;)

 

Noen som vet helt sikkert hvor høy bakkeklaring det må være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er meget sikker på at det skal væra 11cm.

Mener jeg leste der her på forumet ett sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som nevner justering av lastavhengig ventil? Det er et krav, om bilen har dette. ;)

 

Hovedregelen er at bilens understell/hjuloppheng skal kunne passere over en forhøyning lagt på tvers med lengde 800mm og høyde 110mm, ble jeg fortalt. (Jeg sier ikke at man får godkjent om styling e.l er lavere enn 110mm. Det vet jeg ikke. Jeg har heller ikke sett denne regelen skriftlig. Sier kun det jeg har blitt fortalt av Statens Vegvesen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er meget sikker på at det skal væra 11cm.

Mener jeg leste der her på forumet ett sted.

 

Tror ikke det er vedtatt med 11cm enda. Et forslag ligger til høring, og de jobber med en "boks" som skal kunne skyves under hele bilen uten at den treffer noe.

 

Kan jo være at det er vedtatt nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte selv teknisk avdeling, og fikk da høre at jeg trengte tüv, 4-hjulskontroll, justering av lys og evt lasteventil... Ble ikke nevnt noe om høyde, selv om jeg også mener å ha lest dette et sted. Mye mulig man får forskjellige svar, fra ulike folk, er vel ofte slik biltilsynet fungerer...

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørsmål..

Må det stå i vognkort at bilen er senket? Jeg senket gamle audi'n i fjord å jeg har ikke gjort annet enn å legge tuv papirene sammen med vognkort.. er det da sånn at jeg står med værdens lengste nese hvis jeg havner i teknisk kontrol?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørsmål..

Må det stå i vognkort at bilen er senket? Jeg senket gamle audi'n i fjord å jeg har ikke gjort annet enn å legge tuv papirene sammen med vognkort.. er det da sånn at jeg står med værdens lengste nese hvis jeg havner i teknisk kontrol?

 

Det må stå i vognkortet for at det skal være godkjent. Tuv sammen med vognkort holder ikke langt desverre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan risikere å få mangel-lapp om du blir stoppet i kontroll. TÜV-papirene hjelper deg lite gjennom EU-kontroll og politikontroll, desse dokumentene tilrettelegger kun "testhidden" som Statens Vegvesen ser på som gyldig dokumentasjon ved en ombygging.. Eller noe sånt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lastavhengig ventil vet jeg at det er på golfen, fikk nemlig 1'er feil på eu kontroll pga den når jeg hadde den første golfen..

Er dette noe som evt kan justeres når man tar 4-hjulskontroll ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan risikere å få mangel-lapp om du blir stoppet i kontroll. TÜV-papirene hjelper deg lite gjennom EU-kontroll og politikontroll, desse dokumentene tilrettelegger kun "testhidden" som Statens Vegvesen ser på som gyldig dokumentasjon ved en ombygging.. Eller noe sånt :P

 

HIHI jeg senka bilen får å få bilen eu ok å det funka det.. hadde griseflaks jeg da med andre ord.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, EU-godkjente bilen min med senkesett selv, uten at dette sto i vognkortet. Så, da kommer det helt an på hvor pirkete kontrolløren er eller hvor mye flaks man har ;)

Jeg tok EU-kontroll og forhjulskontroll samtidig, for å få det godkjent i vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HIHI jeg senka bilen får å få bilen eu ok å det funka det.. hadde griseflaks jeg da med andre ord.. :P

 

Atte hæ...? Du senka bilen for å få den EU-godkjent...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.