Golf IV dør ut ved kaldstart, lugger ved pådrag

Anbefalte innlegg

Golfen min, en 99 mod 1,6 8V, dør ut hvis jeg ikke holder på gassen de første 2 min når motoren er kald, i tillegg lugger den ganske kraftig ved gasspådrag. Har problemer med napping når jeg slipper/gir gass. Har den siste tiden byttet gasspjeld, girkassefeste, vanntempmåler.

 

Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nedsotet plugg eller dårlige plugger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet plugger i høst, de gamle så helt fine ut. Kan det være lmm ved slike feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen forslg?

 

Bilen skal på verksted til onsdag for å ta 4-hjulskontroll og full sjekk av understell, har sagt ifra om disse feilene også, men vil gjerne slippe å betale for flere timer feilsøking hvis jeg kan gjøre det selv:)

Har noen vært borti kaldstart problemer før? Starter fint, med turtall synker til den dør ut hvis jeg ikke gir gass. Etter 1- 2 min går den helt fint på tomgang :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen vært på verksted uten at det er kommet så veldig mye lenger. Det meste ble prøvd på verkstedet og til slutt prvøde de med ny motorstyreenhet uten at det ble bedre.

 

Men nå har jeg funnet ut noe som kan være problemet.

Bilen er importert fra Tyskland og har fått ny motor fra tilsvarende norsk bil ifm karosseribytte. Så jeg lurer på om motorstyreenheten, som sikkert ikke har blitt byttet, ikke passer til den nye motoren. Delnr på styreenheten som sitter i bilen min, 06A 906 019 AP, er i følge min forhandler til biler med cruise control.

 

Når de sjekket regnr på bilen som motoren kommer fra, fikk de opp delnr 06A 906 019 AK på motorstyreenhet som er til tilsvarende motor uten cruise control.

 

Kan det være grunnen til å motoren tuller?

 

Får jo ikke grunninnstillt gasspjeldet. Jeg har også bryter til cruise control, så bilen min hadde sikkert cruise control når den levde i tyskland, men gasspjeldet opereres av kabel.

 

Lurte på om det kunne være løst med programmering. Alt var jo fint når jeg kjøpte bilen, men ikke etter at den hadde vært strømløs et par uker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling?

 

Lurer også på om jeg kan få cruise control til å fungere når jeg har blinklys hendelen og motorstyreenhet for cruise control. Gasspjellet drives av kabel, ikke drive by wire.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.