Anbefalte innlegg

Er det noen som har hatt samme trøbbel som meg, mon tro?

 

- Kjøpte felger fra Sharif med medfølgende bolter hvor det fulgte med egen 8 kant adapter til å skru disse inn. Denne var laget i en utrolig svak legering og brakk ved andre gangs bruk. Bestilte ny av Sharif etter å hatt saumfart alle verktøybytikker etter 8-kant pipe (finnes visst bare 6 og 12 kant?)... Denne knakk etter kort tids bruk og her om dagen punkterte jeg....: bh : Måtte bestille Viking som fikk banket inn en 6-kant pipe og tatt av hjulet. Sitter nå igjen med ett hjul som ikke er mulig å få av, må nok borres av. Skal nå bytte til standard bolter istedet for disse sharif-drit-boltene... fuck, for et hodebry..:bs:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe slags låsebolter dette er snakk om?

Har du bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dersom viking klarte å få banke på pipe på det ene hjulet bør vel det være mulig å få til på de andre og vel?

 

Ser forresten vi nesten er naboer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde hadde vært fint. Hvis det er sånne bolter som jeg tror det er, kan det skaffes adapter fra mekonomen. Hvis jeg ikke tar helt feil:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjorde det samme i dag. knakk pipa med bare ein 19nøkkel innpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde hadde vært fint. Hvis det er sånne bolter som jeg tror det er, kan det skaffes adapter fra mekonomen. Hvis jeg ikke tar helt feil:p

 

Flottings, ser ut som at de har.... Skal ta en tur å sjekke...: rock :

 

Noen som vet om disse er av bedre / sterkere legering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomen-adapter passet ikke (10 tagger, ikke 8) så turen går nok til dekkspesialisten for å få 20 nye bolter som er standardvare tenker jeg.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dersom viking klarte å få banke på pipe på det ene hjulet bør vel det være mulig å få til på de andre og vel?

 

Ser forresten vi nesten er naboer :)

 

Har dessverre prøvd og kuket litt for mye på det ene bakhjulet så der hjelper det nok ikke med annet enn ett 13 borr og borre ut faenskapet.... De andre tre går nok av med torx eller no.

Hørte innom dekkspsialisten i dag og de skulle ordne de av siden de hadde adapter der...

Naboer, ja. Du som har UR quattro'n på stathelle el? brune?

Sett den i bakken opp til kakseåsen hvor jeg bor hvis det er den....

UR quattro er konge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hatt slike ett par år å heldigvis ikke hatt dette trøbbelet men revurdere om jeg bytter de ut da ass...

men veldi tyverisikkert da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er nok alle boltene (med ett unntak) skrudd ut og kastet i søppla, endelig :-)

Fikk hjelp hos Dekkspesialisten. Men en av boltene er brekkt og sitter igjen i navet. Den klarte de ikke å få ut.

Må ta av navet og få den ut fra baksiden, antagligvis. Eller bytte skiver...

Men alle boltene er nå standard umbracko, og det er godt å tenke på når de skal av....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytta mine i går eg og_=

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg sko senke bilen, sko ha av disse 8kantede dritt greiene jeg også, knakk nøkkelen på første forsøk. fikk 3 nye nøkler i posten gratis. men vis de ikke tåler noe, kan jeg bytte bolter da? Jeg synes d var for liten plass inni der ==??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere får sette inn boltene med kobberpasta eller lignende neste gang dere skrur fast hjulet, så kommer kanskje boltene ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får vel som oftest hva du betaler for. og sharif er vel ikke kjent for kvalitet, heller ikke kundeservice.

 

Når du bor i grenlandsområdet, skjønner jeg ikke hvorfor en ikke bruker jons dekk og felg eller dekkspasialisten i stede for. Nå har jeg bare erfaring med jon, men den servicen og kvaliteten han står for er verdt de få hundre kronene han evt. måtte være dyrere en det sharif er med sine "kvalitetsvarer" og service... (som iallefall er godt kjent her i klubben)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får vel som oftest hva du betaler for. og sharif er vel ikke kjent for kvalitet, heller ikke kundeservice.

 

Når du bor i grenlandsområdet, skjønner jeg ikke hvorfor en ikke bruker jons dekk og felg eller dekkspasialisten i stede for. Nå har jeg bare erfaring med jon, men den servicen og kvaliteten han står for er verdt de få hundre kronene han evt. måtte være dyrere en det sharif er med sine "kvalitetsvarer" og service... (som iallefall er godt kjent her i klubben)

 

 

Kan ikke være mere enig i det:)

Men fikk jo 4 felger i 17 tommer med dekk med 40 profil til 5000 kr den gangen og klarte ikke å la være... Men er klok av skade nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg også, fikk 4 felger å dekk for 5000 i 17" ... måtte bare ha.

 

Men ka bolter kan eg bruke i disse sharif felgene ?? utenom de 8kantede som følger med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

standard umbrako bolter som fåes kjøpt hos vanlig dekkforhandler....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

standard umbrako bolter som fåes kjøpt hos vanlig dekkforhandler....

 

Det er jo forkjell på de også. Du har de som er runde og de som har 60grader kon inn mot felgen. Sansynligvis er det de med 60 grader kon som passer, som det er på de fleste ettermarkedsfelger. de andre er det stort sett bare orginale felger som bruker. Det er jo bare å ta med en bolt, så ser du med en gang hvilken type det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem som deg, men var på Industrisentret og der har de slike som kan settes på skralle. Den fra Sharifs knakk på fjerde bolten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg brukte bare dei andre boltane til alu som føller med alle felger,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde å få noen andre bolter på de felga idag, men de boltene eg hadde var for store? fikk dem ikke inni hullet.

 

MEN jeg fikk av alle 4 felgene til slutt, brukte 4 timer.. med banning å steiking.. me latmansarm, muttertrekkker *3....

 

2 verktøy knakk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har hatt samme trøbbel som meg, mon tro?

 

- Kjøpte felger fra Sharif med medfølgende bolter hvor det fulgte med egen 8 kant adapter til å skru disse inn. Denne var laget i en utrolig svak legering og brakk ved andre gangs bruk. Bestilte ny av Sharif etter å hatt saumfart alle verktøybytikker etter 8-kant pipe (finnes visst bare 6 og 12 kant?)... Denne knakk etter kort tids bruk og her om dagen punkterte jeg....: bh : Måtte bestille Viking som fikk banket inn en 6-kant pipe og tatt av hjulet. Sitter nå igjen med ett hjul som ikke er mulig å få av, må nok borres av. Skal nå bytte til standard bolter istedet for disse sharif-drit-boltene... fuck, for et hodebry..:bs:

Dette er et kjent problem dessverre :(

Flere biler som har vært innom oss med samme problemet og Sharif har lagd en egen type "8 kant" med vilje for at det er kun verktøy fra han som passer..

Legeringen i adapteren er veldig dårlig og de knekker fort.. så vær forsiktig når dere bruker adapterene !

Anbefales på det sterkeste å bytte til vanlig bolter ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet ja, og jeg anbefaler alle som har lignende fra Sharif å gjøre det samme. Helst FØR et hjul sitter fast på bilen!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.