1.9 tdi fusker v/pådrag.PROBLEM LØST

Anbefalte innlegg

Samboer kjøpt seg en 2004 mod A4 1.9 tdi for noen uker siden(101hk)som viser seg og fuske/lugger ved pådrag: gråter :har vært inne med vagcom,og der er alt ok.noen som har tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være egr ventilen ?

min lugget litt ved pådrag når jeg hadde egr ventilen tilkoblet, men etter at jeg koblet den fra så er alt iorden...

men dette skjedde spesielt ved pådrag fra lavt turtall og opp til rundt ca. 1500 rpm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være egr ventilen ?

min lugget litt ved pådrag når jeg hadde egr ventilen tilkoblet, men etter at jeg koblet den fra så er alt iorden...

men dette skjedde spesielt ved pådrag fra lavt turtall og opp til rundt ca. 1500 rpm

 

Hei!Har koblet bort selveste egr røret og satt på lokk,men ventilen står igjen.renset innsug også.kansje prøve og blinde vacumen: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da være noen som har vært borti dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakumen til egr skal være blendet, sprekk på trykkslanger ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakumen til egr skal være blendet, sprekk på trykkslanger ? :)

 

Hei!Vacum er blitt blendet:)Har vært inne på tanken m/trykksl.ja.skal få testet det.takk for svar;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm feil, sjekk ut hva denne gir på maks pådrag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm feil, sjekk ut hva denne gir på maks pådrag

 

Hei!jeg prøvde og koble vekk lmm og kjøre,men motor var akkurat den samme?skjedde ingenting faktisk?er det normalt?burde vel ha skjedd noe,hvis den er god?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi (dvs stian frilseth)testa og målt det meste,og kommet fram til at det enten er den lednings-skinna til pd i toppen eller dobbelmassesvinghjulet som er problemet.kommer ingenting opp på vagcom som sagt,så da er det bare og bytte deler til problemet er borte:-0 har mest tro på sv.hjul,men prøver det billigste først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min touran. Er veldig lite, så merkes nesten ikke. Men går ut ifra at det er turbo elle svinghjul. Skjønner ikke hvordan svinghjule kan få bilen til å lugge, men vet det er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!jeg prøvde og koble vekk lmm og kjøre,men motor var akkurat den samme?skjedde ingenting faktisk?er det normalt?burde vel ha skjedd noe,hvis den er god?: klø :

 

Når det ikke er noen forksjell med eller uten LMM, pleier det å tilsi at den er defekt ja. Kan måles på som sagt over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det ikke er noen forksjell med eller uten LMM, pleier det å tilsi at den er defekt ja. Kan måles på som sagt over.

 

Hei!var det jeg tenkte og,men stian har tatt 2 diagnoser uten og finne noe feil på den: klø :var vist ikke alle biler som reagerte på frakoblet lmm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min touran. Er veldig lite, så merkes nesten ikke. Men går ut ifra at det er turbo elle svinghjul. Skjønner ikke hvordan svinghjule kan få bilen til å lugge, men vet det er defekt.

 

På kjerringa sin lugger det ganske kraftig feks.i oppoverbakke v pådrag,blitt verre og verre.nå har jeg egentlig ikke peiling men det skaper ubalanse i motor når massehjulet ikke er i orden.om det er en føler som registrerer feil eller hva det er,vet jeg ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det ikke er noen forksjell med eller uten LMM, pleier det å tilsi at den er defekt ja. Kan måles på som sagt over.

 

Er vel stortsett feil dette i grunn.. lmm frakoblet gir på mange motorer en fast verdi i et nød program i ecu. dette gjør at den stortsett går vesentlig bedre enn en som er deffekt tilkoblet. fast verdien er noe under max vedien ved en lmm som er ok men den er også somregel vesentlig høyere enn verdien fra en som er deffekt:) vil nå si at om bil går helt likt med lmm frakoblet, så er det noe annet som er problemet, hvis den i utgangspunktet ikke drar som den skal.. om det er en bil som går uten lmm på. har på 9 år i møller ikke opplevd ett tilfelle hvor situasjonen er slik du beskriver her men... mulig jeg tar feil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel stortsett feil dette i grunn.. lmm frakoblet gir på mange motorer en fast verdi i et nød program i ecu. dette gjør at den stortsett går vesentlig bedre enn en som er deffekt tilkoblet. fast verdien er noe under max vedien ved en lmm som er ok men den er også somregel vesentlig høyere enn verdien fra en som er deffekt:) vil nå si at om bil går helt likt med lmm frakoblet, så er det noe annet som er problemet, hvis den i utgangspunktet ikke drar som den skal.. om det er en bil som går uten lmm på. har på 9 år i møller ikke opplevd ett tilfelle hvor situasjonen er slik du beskriver her men... mulig jeg tar feil:)

 

Mulig jeg bare var trøtt, men jeg mener fortsatt at jeg husker hvertfall 3 biler med konstatert defekt LMM som gikk helt likt med/uten tilkobla. Bla min egen. Selvfølgelig kan ikke du og møller feil gjennom 9 år, så da antar jeg at årsaken var en annen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min touran. Er veldig lite, så merkes nesten ikke. Men går ut ifra at det er turbo elle svinghjul. Skjønner ikke hvordan svinghjule kan få bilen til å lugge, men vet det er defekt.

 

Hei,hvordan vet man at massehjulet er def?er det noen måte og teste det på?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du merker det med vibrering ved rundt 2000 o/min er det vel...

 

Så enkelmasse svinghjul er tingen! hvis du tåler litt mere vibrering/ulyd :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du merker det med vibrering ved rundt 2000 o/min er det vel...

 

Så enkelmasse svinghjul er tingen! hvis du tåler litt mere vibrering/ulyd :D

 

Har vært inne på tanken!:)Blir det mer lyd og?motorstøy da el?blir vel bare mer vibrering på tomgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en A4 02 1.9 101hk. Fikk lugging etter jeg chippet den, fikk beskjed at den var clutchen som "glipper." Ikke vet jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en A4 02 1.9 101hk. Fikk lugging etter jeg chippet den, fikk beskjed at den var clutchen som "glipper." Ikke vet jeg...

 

Hvor mye chippa du den til?vi er inne på tanken og chippe selv.høres rart ut at den skal glippe,så sant den ikke var slitt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå fusker bilen enda mere og går i nødmodus(tror jeg)?går veldig dårlig: mad :tok enda en diagnose idag.ingenting: bh :byttet også den lednings-skinna til pd,som er nevnt tidl.ikke bedre!så det neste blir og ta ut/rense pumpedysene,m/en sånn spes sak dem har på møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet enkeltmasse-hjul fra eldre 5'ere passer på disse bilene? Altså om boltmønsteret til svinghjulet er likt på denne veiva er på eldre 5'ere? Er det noen sensorer som føler mot svinghjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

til 140 hos ts... ja, høres rart ut, men var det gutta på bergen bilelektronikk sa :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.